Information, riktlinjer och rekommendationer avseende Covid-19.

Läs mer

SM-finalen dragplåster för företag

Den kommande SM-finalen i Gävle har – trots att ingen publik kommer att vara på plats – blivit ett dragplåster för partners.
– Det är ett bra bevis på att vi har en attraktiv produkt och att företag förstår värdet av att synas med Svensk Innebandy, säger marknads- och arrangemangschefen Stefan Jonasson.

24 april avgörs SM-finalen i Gavlehovshallen i Gävle. I dagarna blev det klart att ingen publik kan vara på plats i arenan, men trots det har försäljningen av annonsplatser gått starkt. I nuläget finns det bara ett fåtal exponeringsytor kvar till försäljning.
– Vårt marknadsteam med Tobias Linderoth, Ebba Wengström, Erik Nilsson och Robin Kacaniklic har gjort ett enormt arbete för att se till att SM-finalen blir en succé utifrån de förutsättningar vi lever i. Jag blir stolt när jag ser listan över företagen som vill vara med under SM-finalen. Det är ett bra bevis på att vi har en attraktiv produkt och att företag förstår värdet av att synas med Svensk Innebandy. Självklart är det ett stort plus att de två matcherna även visas på SVT, säger Stefan Jonasson.

Förutom exponeringen på finaldagen har även företag investerat i den planerade SM-finalstudion, där Svensk Innebandy sänder klockan 17-19 på fredagen före finalen. Programmet visas gratis på InnebandyTV.

– Det är ett nytt grepp som vi tror och hoppas ska bli succé. Vi kommer att dela ut flera priser, bland annat avslöjar vi Årets spelare på dam- och herrsidan. Dessutom bjuder vi på flera häftiga nyheter och snackar upp finalen. Trots att det här blir ett väldigt annorlunda år har vi gjort mycket bra saker för att optimera SM-finalen och ge tittarna något extra, säger Jonasson.

Vill ditt företag synas på SM-finalen? Kontakta:
Robin Kacaniklic, säljare Svensk Innebandy
Tel: 072-394 35 04
Mejl: robin.kacaniklic@innebandy.se

Partners till SM-finalen just nu:
Returpack
Puma
Svenska Spel
Folksam
Klubbhuset
Unihoc
NeH
Europcar
iQFuel
Fromm
Stricct Travel
Allente
Fromm
Lidl
Staylive
New Wave
SMR Elevator
Sundström Safety
Varta
Ramboll
Athletic Work

short_text    Publicerat av Anton Rosenblad 2021-04-09, kl 13:45