Köp streaming i Innebandyappen!

Klicka här

Gå en av Svensk Innebandys utbildningar

Klicka här

Nya satsningen på Allsvenskan fortsätter – nu med en helt ny logotyp

För två år sen bytte Svensk Innebandy kostym. En helt ny grafisk profil togs fram där den nya logotypen var en del i paketet. Nu är det dags för Allsvenskan att få en ny profil.

- Vi vill visa att vi menar allvar med vår satsning på Allsvenskan. Serien har en enorm potential och vi vill visa upp Allsvenskan från sin bästa sida, med allt vad det innebär, säger Svensk Innebandys generalsekreterare Mikael Ahlerup.

Allsvenskans nya logotyp följer det manér som är framtaget för Svensk Innebandy. Det finns en tydlig koppling mellan den och Svensk Innebandy.

- Samtidigt som vi vill ha en ny prägel på Allsvenskan är det viktigt att vi håller oss till det framtagna manér som finns, och där tycker vi att den nya logotypen är perfekt.

Förutom den nya logotypen bidrar Svensk Innebandy även med grafik till sociala medier och hemsida till alla lag i herrallsvenskan, samt Veckans match i damallsvenskan.

- Vi är medvetna om att alla föreningar har olika förutsättningar. Därför vill vara behjälpliga med material som enar Allsvenskan och hjälper alla föreningar att marknadsföra information om matcherna. I år när de har ännu bättre förutsättningar att tjäna pengar via pay per view-sändningar och abonnemang känns det ännu viktigare med kommunikationen kring matcherna, säger Ahlerup.

Den nya logotypen ser du här nedan.

Alla matcher från herrallsvenskan, "Veckans match" från damallsvenskan som presenteras av Fromm samt vissa andra matcher i damallsvenskan går att se på www.innebandy.tv

short_text    Publicerat av Lisa Eskils 2020-10-06, kl 11:56