Nuvarande riktlinjer och rekommendationer avseende match, träning och cup:

Läs mer

Hertzöga vill nå nya målgrupper med Flex

Hertzöga är ytterligare en förening som valt att starta upp Innebandy Flex i höst, en satsning som de valt att göra för att växa som förening och få fler deltagare.

Genom Innebandy Flex så ska vi försöka nå en ny målgrupp, säger Raimon Strömberg i Hertzöga.

Vissa slutar spela innebandy i tonåren, men genom att erbjuda en ny form av innebandy där fokus inte är att satsa, tävla och att vinna, så kan föreningar få fler att vilja fortsätta med sporten.

Hertzöga är en förening som vill skapa en mer stabil ungdomsverksamhet och i fortsättningen även ett damlag. För att lyckas med det har de valt att erbjuda Innebandy Flex i föreningen och är en av de fem föreningarna som kommer att starta upp Innebandy Flex i höst.

Vi vill nå ut till en ny grupp som vi inte har lyckas nå ut till tidigare. Vi har kört ungdomsinnebandy ett antal år men vi vill nå ut till fler tjejer och kvinnor och därför valde vi Innebandy Flex, säger Strömberg och fortsätter:

Vi har haft en del kvinnliga ledare men inte ett lag. Vi har problemet att tjejerna försvinner från föreningen när de är 15-16 år då de ofta börjar spela i andra föreningar. Så nu ska vi försöka öka intresset för motionsinnebandy för att se om vi kan nå fler yngre och äldre spelare.

Innebandy Flex togs fram i samarbete mellan Värmlands Innebandyförbund och RF/SISU Värmland och tack vare ekonomisk stöttning från Riksidrottsförbundets och Svenska Spels Framåtfonden kan konceptet nu testas i större skala med ambitionen att bli en nationell modell inom innebandyrörelsen.

Läs mer om Innebandy Flex. 

short_text    Skrivet av Veronica Köhler 1 vecka sedan