Innebandy Play – den första tiden

Publicerad
Innebandyplay Lanseringsbild 250730

Innebandy Play är Svensk Innebandys och Solidsports nya satsning inför säsongen 2025/26.

Inför helgens omgångar i våra högstaserier, Svenska Superligan (SSL), så har vår nya plattform Innebandy Play varit i full gång i drygt tre veckor. Vi har haft ett stort intresse kopplat till plattformen där antalet abonnenter ständigt ökar både vad gäller bredd och elit.

Totalt har drygt 4200 matcher producerats och ca 39.000 köp har skett, vilket inbringat närmare 1,7 miljoner till våra föreningar runt om i landet. Därtill så har sporten fått uppmärksamhet i riksmedia där bland annat SVT plockat upp höjdpunkter från våra matcher till deras sportsändningar.

Men, även om mycket är positivt och vi endast är i början på vår nya resa med Innebandy Play så har starten inte varit problemfri. 

Vi vet att för många sändningar haft problem och detta är något som vi tar på allra största allvar. Vår absoluta målsättning är att skapa bättre tittarupplevelse för alla intresserade och starten har tyvärr inte speglat våra ambitioner.

Även när det kommer till funktionalitet i vår app så har vi fått in mycket värdefull feedback som legat till grund för de många uppdateringar som skett och även är planerade att ske framöver. I nära samarbete med våra underleverantörer arbetar vi dedikerat för att så snabbt som möjligt kunna leverera en högre upplevelsenivå för våra tittare. Vi ser redan framsteg i det arbete som görs.

Vi kommer aldrig ge oss i vår ambition att skapa en plats för innebandyn med sändningar av hög klass och där vi gemensamt skapar värden som externa partners kan erbjudas att ta del av. Över tid ska Innebandy Play bli ett verktyg för vår sport att säkra de kommersiella investeringar som krävs för att utveckla sporten in i framtiden.

Vi är inte nöjda och vi ger oss inte förrän vi når vårt gemensamma mål.

Publicerad av Ludvig Gustavsson

Dela

Upptäck fler nyheter

Nationella samarbetspartners
Pantamera
EY
OBOS