IT - support och integritet

Svensk innebandys IT

Svensk innebandys IT-system består av fyra större delar; iBIS, hemsidor, Office365 och driftsmiljö. Vi har en egen organisation för både utveckling, underhåll, support och drift.

Har du frågor kring GDPR och hur vi hanterar personuppgifter kan du läsa mer här.

Har du allmänna frågor kan du kontakta oss.

iBIS – vårt dagliga system

iBIS, Svensk Innebandys Informationssystem, lanserades den 1 juli 2014 och därefter har svensk Innebandy (föreningar, domare och förbund) arbetet i samma system.

iBIS innehåller funktioner som underlättar det dagliga arbetet i föreningen samt för domare och förbund.

Bland annat gör föreningen licensieringen, spelarövergångarna, matchflyttar och hanterar ersättningen till domare direkt i iBIS.

Manualer för iBIS Föreningar

Manualer för iBIS Domare

Våra hemsidor

Den 11 september 2018 lanserade vi en ny hemsida för alla förbund i Sverige som fungerar lika bra på mobilen, läsplattan som desktoppen.

Stort fokus i utvecklingen har legat på att tydliggöra och anpassa innehållet för våra målgrupper samt lyfta fram statistik från matcher, spelare och föreningar på ett mer attraktivt sätt.

Arbetskonto – sharepoint/office365

Personal och förtroendevalda inom svensk innebandy har via sina uppdrag, anställningar och roller tillgång till en personlig e-post med tillhörande Office365-program och egen lagringsplats.

Drift

Större delen av vår datordrift ligger i en molnbaserad tjänst som administreras av oss och externa bolag.

Vår målsättning är att ha en hög tillgänglighet och prestanda på våra tjänster och program.