Matchledare i iBIS
Till säsongen 2025/26 har Stockholms Innebandyförbund beslutat att alla matchledare ska administreras via iBIS.
Bakgrund: I dagsläget går matchledarna en utbildning sedan hanteras de helt av sin förening vilket gör att StIBF idag inte får någon överblick över hur mycket respektive matchledare dömer, hur många som går utbildningar och som faktiskt börjar döma m.m. Genom att föreningarna lägger in matchledarna på varje matchledarledd match får vi lättare att följa upp och även fånga upp dem som fastnar för domarskapet. Vi har under det senaste säsongen provat detta med två utvalda pilotföreningar, FBC Sollentuna och Ekerö IK, där både vi och föreningarna har varit väldigt positiva och upplevt att det blivit till det bättre, både för föreningen och matchledarna.
Utbetalning av domararvodet: Genom att alla matchledare läggs in på sina matcher i iBIS kommer Stockholms Innebandyförbund ta över utbetalningen av domararvodet till matchledarna. Precis som med distriktsdomarna så kommer Stockholms Innebandyförbund vara betalningsförmedlare åt er föreningar.
Domararvode: Till säsongen 2026/27 har Stockholms Innebandyförbund beslutat att arvodet för matchledare kommer vara enligt nedan:
F/P 2017: 180kr/domare och match
Schysta Cupen 50kr/domare och match
En matchledare kan kopplas till flera föreningar så är ni flera föreningar som i dagsläget har utbyte mellan föreningarna och använder varandras matchledare vid behov så är det inga problem. Kontakta kansliet så kan vi lägga in båda föreningarna på matchledaren.