iBIS, Svensk Innebandys Informationssystem, lanserades den 1 juli 2014 och därefter har Svensk Innebandy (föreningar, domare och förbund) arbetet i samma system.


iBIS innehåller bra funktioner och lösningar som kommer att underlätta administrationen för våra föreningar, domare och förbund.

Bland annat gör föreingen licensieringen, spelarövergångarna, matchflyttar och hanterar ersättningen till domare direkt i iBIS.

Skaffa inloggning

Varje förening behöver minst en person som har behörigheten Föreningsadministratör. Kontakta ditt distrikt för mer information och hur ni får behörigheten.

Föreningsadministratören har den högsta behörigheten i föreningen och lägger därefter upp fler användare (tränare/ledare) i iBIS. Föreningsadministratören kan ändra föreningsuppgifter och uppgifter på personer i föreningen.

Lär dig iBIS

Du lär dig iBIS via självstudie på datorn genom att se på inspelade videofilmer som steg för steg visar de olika momenten och funktionerna i iBIS.

Alla videomanualer hittar du till vänster och de går att spara ner på din dator så du kan se dem igen när du vill. Dygnet runt. Året om.

Systemkrav

iBIS är anpassad för Internet Explorer men kan även fungera tillfredsställande i andra webbläsarprogram.

Hjälp oss bli bättre!

Vi har gjort en genomgång av texter och grafiska illustrationer så det inte ska finnas några fotbollstermer i iBIS. Men om du upptäcker några ber vi dig skicka en e-post till ibis@innebandy.se med länken där du hittade den. Har du andra förslag på förändringar är du också välkommen att skicka en e-post. Vi vill bli bättre och du får gärna hjälpa till.

Support och frågor

I första hand finns våra videomanualer tillgänglig på www.innebandy.se/ibis men har du specifika frågor kontakter du Svensk Innebandys Kundtjänst, kundtjanst@innebandy.se eller 08-5142 7400. Du kan även vända dig till ditt distrikt som har viss kunskap.