2015-09-30 10:00

Pantameras entré chockar landslagsspelarna

I dagarna ser vi de första tecknen på att Pantamera är ny huvudsponsor till Svensk Innebandy.
Samarbetet lanseras i sociala medier med fem korta filmer där landslagsstjärnor och deras reaktioner spelar huvudrollen.


Under sloganen ”Vi förstår om alla inte hört det ännu…” svarar landslagsspelarna på frågan vad de tycker om att Pantamera är ny huvudsponsor till Svensk Innebandy.

– Idén är ganska enkel. Svaren från spelarna blir kanske inte det som en huvudsponsor allra helst vill höra men vi inser att det är här vi står idag. Vi vill inte hymla utan vet att vi har en resa framför oss och den ser vi fram emot att göra tillsammans med Svensk Innebandy, säger Rickard Andersson, produktchef för Pantamera.

Filmerna är producerade av Paper Jam, tillsammans med Svensk Innebandy, och släpps på sociala medier med start onsdag. Först ut av fem innebandyprofiler är landslagsstjärnan Anna Wijk som är högaktuell som lagkapten och nyckelspelare när svenska mästarinnorna KAIS Mora i helgen spelar Champions Cup i Tjeckien.

– Vissa av spelarna anar att det är något lurt på gång och spelar med lite medan andra blir uppriktigt överraskade när frågan kommer. Vi uppskattar ärligheten och tycker själva att det blir rätt kul, säger Rickard Andersson och förklarar satsningen Pantamera gör genom tvåårsavtalet med Svensk Innebandy:

– Pant finns där det händer roliga saker och där mycket folk rör sig. Vi samarbetar redan med bland annat turistorter, festivaler och olika sportevenemang, men vi har aldrig tidigare arbetat som huvudsponsor till en idrottsrörelse så det ska bli riktigt spännande. Ålderskurvan bland innebandyutövarna följer vår kurva över den grupp som vi behöver nå ut till.

Filmen går att se på Svensk Innebandys Youtube-kanal här.

Filmklippen går även att se på Svensk Innebandys Facebook, Instagram och Twitter.


Författare: Anton Rosenblad