2013-09-06 09:45

Kundtjänst firar ett år!

Svensk Innebandys kundtjänst firar under veckan ettårsjubileum. Sedan starten den 3 september 2012 har de tre kundtjänstmedarbetarna Göran Berg, Johanna Collin och Anders Mörk betjänat Innebandysverige med bästa möjliga service.

Kundtjänst kan efter sitt inledande år stoltsera med att ha funnits tillgängliga från klockan 08 på morgonen till 18 på eftermiddagen. Varje vardag.

- Det här första året har främst handlat om att sätta rutiner för det dagliga administrativa arbetet samt att hela tiden flexibelt anpassa kundtjänsten efter behovet från innebandysverige, säger Anders Mörk som menar att bredden på inkommande frågor varit enorm:

- Frågorna har handlat om precis allt, men flest gäller nog övergångar och då allt från "Hur gör man?" till "När är jag spelklar?".

Vad har varit svårast?
- Det svåraste har varit att få en hög "nöjd kund-kvot" eftersom vi i vissa frågor har bestämmelser att följa - vilket inte alltid rimmar med det kunden vill ha, menar Anders.

... och roligast?
- Det är nog den respons vi får från folk som är nöjda över att det alltid finns någon som kan besvara deras frågor. Vi har dagligen kontakt med många människor och det känns kul att kunna hjälpa dem att lösa problem, säger Johanna Collin.


Kundtjänsts medarbetare: Göran Berg, Johanna Collin och Anders Mörk.


 KUNDTJÄNST-FAKTA SÄSONGEN 2012/13:


 - Kundtjänst hanterade 11 000 spelarflyttar 
 - Kundtjänst tog i genomsnitt emot 750 samtal per månad    

 


Författare: Daniel Karlsson