2010-09-24 13:32

SIBF förtydligar gällande skaft/blad

Då det har florerat felaktig information gällande regeldirektiven för klubba/skaft/blad vill vi här förtydliga vad som gäller.

SIBF:s tävlingschef Anwar Samuelsson:

– För att räta ut frågetecken som har uppstått vill jag förtydliga att regeldirektiven gällande klubba/skaft/blad har gällt sedan den 1 februari 2006 och fortfarande gäller,

Det har alltså inte blivit tillåtet att fritt kombinera skaft och blad.

Läs mer här


Författare: Klas Pettersson