2012-03-24 10:02

SIBF söker medarbetare till kundtjänst

Svensk Innebandy tar ett steg mot framtidens idrottsorganisation. Vi håller på med den största omorganisationen sedan starten 1981. Vi är idag 19 medarbetare på förbundskontoret i Solna och när omorganisationen är klar kommer vi att vara närmare 30 medarbetare på tre orter.

Till den nya organisationen söker vi 1-2 medarbetare till vår kundtjänst i Solna.

Kundtjänst är en ny och mycket central funktion i den nya organisationen. Vi kommer att öka servicegraden gentemot våra intressenter med ett proffsigare bemötande, bättre återkoppling och ökad tillgänglighet. Kundtjänst är vårt ansikte och vår röst utåt samt den första kontakt som våra intressenter möter.

Medarbetarna i kundtjänst är de som kan svara på de flesta frågor. Som stöd finns en team leader och organisationens övriga medarbetare. För att kunna utföra ditt arbete på ett optimalt sätt genomförs en grundläggande utbildning i svensk innebandys organisation och arbetsuppgifter. Denna utbildning sker fortlöpande för upprätthållande av aktuell kunskap.

I kundtjänst kommer du att hantera telefonsamtal, mejl och andra kommunikationsverktyg.  Under säsongen 2012/13 kommer vi att introducera ett nytt administrationsverktyg som ska förenkla administrationen för föreningar, distrikt och förbund. Detta verktyg blir en central del i kundtjänst.

I kundtjänst kommer du att hantera våra viktigaste och vanligaste arbetsuppgifter. Det kan t ex vara licens- och övergångshantering samt övriga föreningsfrågor.

Vi söker dig som har ett stort intresse i att ge service och tycker det är roligt och inspirerande att framförallt tala i telefon. Vi tror att du har haft ett liknande arbete tidigare och har du kunskap/erfarenhet från idrott/innebandy är det en merit.

Du är modern, nytänkare och har känsla för idrott och föreningsliv. Du har god PC-vana och kan arbeta i MS Office programvaror. Vi sätter stort värde i integritet, ordningssinne, att du är initiativrik och att du klarar av att arbeta såväl på egen hand som i grupp.

Vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är på förbundskansliet i Solna. Arbetstiden är varierad och schemalagd på vardagar mellan 8-18. Kvällsarbete kan förekomma och helgarbete är sällsynt.

Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning relaterad till vår bransch (idrott). Kollektivavtal genom Unionen finns. Svenska Innebandyförbundet arbetar aktivt med jämställdhet och likabehandling är en självklarhet.

Vi tar endast emot ansökningar via e-post: jobb@innebandy.se. Märk ansökan ”Kundtjänst”. Din ansökan ska innehålla en kortfattad presentation av dig själv, cv, löneanspråk och information om när du är tillgänglig.

Din ansökan ska vara oss tillhanda senast 2012-04-01.

Kontaktpersoner: Christer Johansson, administrativ chef, Tel: 08-514 274 03, christer.johansson@innebandy.se eller Anders Mörk, team leader, Tel: 08-514 274 12, anders.mork@innebandy.se

Annonsen i PDF-format