2015-05-25 05:39

forALLball - satsningen för Folksporten innebandy


Nu är den stora satsningen forALLball i gång. Foto/Grafik: Per Wiklund/Victoria Wikström

I dag startar Svensk Innebandy en ny och omfattande kommunikationssatsning vid namn forALLball. Genom artiklar, bilder, videos och sociala medier ska vi uppmärksamma allt i innebandysverige som gör vår idrott till en folksport.

- Vi vill synliggöra vad innebandyn handlar om. Genom forALLball ska vi lyfta goda exempel på distrikt, föreningar, individer och händelser inom integration, motion, likabehandling och mycket mera. Exempel som berättar om breddinnebandyn och som förhoppningsvis inspirerar andra, säger Göran Harnesk, generalsekreterare för Svensk Innebandy, och fortsätter:

- Elit och landslag är och kommer alltid vara en del av vår identitet men Svensk Innebandy är så mycket mer än så. Vi har idag 125 000 licensierade spelare men innebandyn är en extremt stor breddsport. Det är häftigt och tycker vi ska få mycket mer plats och uppmärksammas. ForALLball handlar om alla de över 500 000 människorna som löpande spelar innebandy. Med kompisar, arbetskamrater eller på rasterna i skolan.

Allt som har med forALLball att göra kommer att samlas på ett och samma ställe på innebandy.se.

- De första veckorna kommer det i forALLball att vara fokus på innebandyn som motionssport. Det finns så otroligt många människor som spelar innebandy på motionsnivå, och vi kommer att visa upp bra exempel på det.

Sedan kommer teman som tjejsatsning, integration, forskning och mycket annat att dyka upp under 2015. Och på sociala medier uppmanas alla att dela med sig av sina erfarenheter under hashtagen #forALLball. 

Svensk Innebandy vill fortfarande få in flera tips från er i innebandysverige. Maila till forallball@innebandy.se, som administreras av vår forALLball-redaktion. Projektet fortlöper nämligen tillsvidare, det finns ingen gräns på vad vi kan skriva och rapportera om.


Författare: Anton Rosenblad