2015-05-13 19:53

Så ska SSL bli en mer intressant produkt


Alexander Brinkmann tog till sig av det som diskuterades i dag. Foto: Anton Rosenblad 

Onsdagen ägnades dagen åt tariffer, rättigheter och övergångar på Föreningsutvecklingsresan. TV-avtalen diskuterades – och där poängterades det hur viktigt det är med en bra approach från föreningarna.

För att utveckla och marknadsföra innebandyn ytterligare krävs det att SSL-klubbarna alltid är på tå när de pratar med medierna. Den biten diskuterades under Föreningsutvecklingsresan i dag.

– Kring tv-avtalet och produkten SSL är det ju viktigt att få med sig att man bjuder till när det är tv-sändningar och kring allting där man kan marknadsföra innebandyn och göra den mer intressant. Vi tränare och spelare hjälper till och gör innebandyprodukten SSL mer intressant, säger Alexander Brinkmann.

Eftermiddagenägnades åt eget arbete för samtliga deltagare, och det blev en behövlig paus efter intensiva dagar fulla med föredrag och diskussioner.

Under torsdagen väntar ytterligare en heldag. Då ska Svensk Innebandys policy gås igenom, och marknad står på schemat. Men först ska Svensk Innebandys presschef Sebastian Nurmi prata media.

– Då har man höga förväntningar. Han kommer säkert säga det jag precis sa, att man ska få alla deltagare kring lagen att bjuda till när det väl är match och se till att arrangemangen för tv blir så bra som möjligt, säger Brinkmann.

Läs mer:
Över 100 personer på Föreningsutvecklingsresan
Homogen grupp ska lyfta elitinnebandyn
Elitlicensen diskuterades på första föredraget
Idrottsjuridik ett vinnande koncept - enligt juristen
"Vi ser oss inte som konkurrenter"

Följ Föreningsutvecklingsresan 2015 i sociala medier under hashtagen #fu2015


Författare: Anton Rosenblad