2010-02-12 21:00

Ledig tjänst på SIBF:s kansli

Svenska Innebandyförbundet söker en person till tjänsten som datasupport och administratör eftersom vår nuvarande medarbetare slutar sin tjänst 5 mars.

Om Svenska Innebandyförbundet
Vi har ca. 120.000 licensierade spelare fördelade på ca. 1.100 medlemsföreningar i landet. Vi är 18 anställda som finns i nya och väl anpassade kontorslokaler i Solna. Vi omsätter ca. 50 miljoner per år.

Platsannonsen i PDF-format

I tjänsten som datasupport:
Du kommer att ta emot inkommande samtal och besvara frågor och lösa de datarelaterade problem som användarna av vårt verksamhetssystem har. Du kommer att hjälpa användare med mer eller mindre komplexa problem kring vårt verksamhetssystem.

Du kommer även ingå i den förvaltningsgrupp som ansvarar för systemet. Där ingår att göra specifikationer på rättning och nyutveckling, göra manualer samt hantera och registrera ärenden. Du kommer vara handläggare i förvaltningsgruppen och föredra ärenden. Du ansvarar även för testning av systemets funktioner.

Du kommer även att hantera förbundskansliets datorer och utrustning med installationer och support.

Som administratör ansvarar du för:
Hanteringen av spelarlicenser där du bland annat ska läsa in betalningsfiler till datasystemet. Du ska kunna svara på frågor kring licenser, ta fram underlag för fakturering, göra kontroller samt vara behjälplig i andra frågor kring licenser.

Du kommer även att ha en del andra administrativa uppgifter i tjänsten.

Din profil:
Vi söker dig som har en hög social kompetens och som tycker om att anstränga dig för att ge riktigt bra service. För att lyckas i rollen behöver du ha stor datorvana med fokus på Windows XP och Officepaketet.

Vi ser gärna att du har arbetat med datarelaterade frågor, gärna erfarenhet från supportavdelning, samt att du bör tycka om att hjälpa användare och medarbetare på ett pedagogiskt sätt.

Som person är du serviceinriktad och proaktiv. Du tycker att det är roligt att vara behjälplig och uppskattar att ha ett tätt samarbete med användare och kollegor. Vi tror också att du är vetgirig och självgående med stor drivkraft. I den här rollen blir du en viktig medarbetare som ger hjälp och stöd.

Vi söker Dig som har lämplig utbildning, samt ett brinnande intresse för datorer och teknik. Vi värdesätter om du tidigare har arbetat med idrott.

Vi tror att du är ung i sinnet och har känsla för idrott och föreningsliv. Du kommer att ha dagliga kontakter med föreningslivet där vi sätter stor vikt vid empati för våra kunder.

Förutsättningar:
Du kommer att ingå i den administrativa avdelningen som en av fyra personer. Du arbetar dock ensam med frågor som rör datasupport. Vi sätter stort värde i integritet, ordningssinne, att du är initiativrik och att du klarar av att arbeta på egen hand.

Vi tillämpar sex månaders provanställning. Arbetsplatsen är på förbundskansliet i Solna. Arbetstiden är dagtid. Kvälls- och helgarbete förekommer i tjänsten.

Månadslön. Vi tillämpar individuell lönesättning relaterad till vår bransch (idrott). Kollektivavtal genom Unionen finns.

Vi tar endast emot ansökningar via e-post: jobb@innebandy.se
Din ansökan ska innehålla en presentation av dig själv, cv (inkl referenser), löneanspråk och information om när du är tillgänglig.

Din ansökan ska vara oss tillhanda via e-post senast 2010-02-26.
Urvalet sker fortlöpande så vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktperson:
Christer Johansson, administrativ chef, Tel: 08-5229 1703