2016-04-30 14:53

Så säger våra partners om SM-finalen


SM-finalen i Tele2 Arena slog världsrekord publikmässigt. Foto: Per Wiklund

SM-finalen i Tele2 Arena blev en succé på många vis. På plats fanns många av Svensk Innebandys partners – som ny hyllar arrangemanget. Så här säger några av dem.

Svenska Spel, Håkan Solberg:
– Innebandyns SM-finaler signalerar folkfest, spänning och glädje. Något som verkligen symboliserar det är att när man lördagen den 16 april kom in i Tele2 Arena och såg denna ”final-dukning” som finns uppställd inför matcherna som ska spelas. En fantastik inramning som givetvis gagnar för det världsrekord man ville slå och som med råge överträffas. Att ganska sent få informationen om att man får ”byta” arena och sedan göra något så bra av den uppkomna situationen vittnar om en proffsig organisation inom innebandyn. Ett bra aktivitetsområde där innebandyns sponsorer fanns representerade fanns att tillgå för de åskådare som var på plats innan matcherna.
Innebandyns SM-finaler är en folkfest för alla inblandade och den levererade som vanligt på ett mycket bra sätt – en riktigt bra upplevelse för både publik och för sponsorer. 

UNIHOC, Kalle Brännberg:
– Vi på UNIHOC tycker att det var en mycket trevlig dag i Tele2. Många innebandyintresserade, ett stort engagemang för innebandyn och allt runt omkring, och så klart kul att vara med om ett världsrekord. Ett år till i Tele2 Arena så sitter allting lite bättre, och vi finns med på traven. Bra styrt, säger vi på UNIHOC.  

Returpack/Pantamera, Rickard Andersson:
– Vi på Pantamera var väldigt nöjda med evenemanget som helhet. Framför allt var stämningen runt matcherna helt otrolig och det var häftigt med stora supporterklackar under både dam- och herrfinalen. Kul också med två jämna matcher med spänning ända in i slutsekunderna. 
Utöver matcherna så fanns det även mycket aktiviteter runt om i arenan som förgyllde dagen. Pantamera hade själva aktiviteter på både övre plan och på innerplan. Det var härligt med alla glada barn och vuxna som ville delta och vår personal fick inte en lugn stund under hela dagen vilket var jättekul. 
– Det här var vår första SM-final som huvudsponsor och vi är imponerade över uppslutningen hos innebandysverige och den glada stämning som rådde under hela dagen trots att alla inte kunde vinna. Som avslutning var det extra roligt att spela den första matchen någonsin i Tele2 Arena när sponsorerna fick inleda dagen med en tuff match. Att sedan få vara med och slå publikvärldsrekord för innebandy kändes helt underbart. Vi vill tacka innebandysverige för den här upplevelsen och hoppas att vi kan vara med och bidra till att utveckla innebandyn även nästa år.

Salming, Pär Eriksson:
– Det var väldigt kul att få vara en del av en historisk dag för innebandyn med världsrekord i publik och två otroligt välspelade och jämna finalmatcher. Vi upplevde det som den bästa finalen hittills med ett stort intresse för våra kommande produkter, antal kunder och försäljningsrekord. Atmosfären var väldigt bra och det är genuint innebandyfrälsta människor som besöker det här eventet, vilket för oss som leverantör är som julafton. 

Globe Arenas, Patrik Tengwall:
– Redan 2010 ritade vi på ett förslag att SM-finalen i innebandy skulle kunna arrangeras på Tele2 Arena. Att nu se det bli verklighet var en mäktig känsla. Jag är otroligt nöjd med innebandyns uppslutning kring världsrekordsträvan och det samarbete vi haft inför finalen. Svensk Innebandy känns fortfarande som en ung, pigg och nyfiken rörelse där man verkligen vill framåt och utvecklas. Att samla drygt 18000 åskådare till ett svenskt idrottsevenemang är i sig fantastiskt. Att dessutom bjuda på rafflande underhållning och härlig stämning på läktarna gjorde dagen till en succé. Vi har tillsammans satt en ny standard för hur stor och häftigt ett SM-evenemang kan genomföras. 


Författare: Anton Rosenblad